Dirka po Sloveniji, ki jo je letos na Eurosportu spremljalo 7,9 milijonov gledalcev, je znova dokazala, da je največji slovenski kolesarski dogodek tudi priložnost za promocijo destinacij in povezovanje lokalnih skupnosti. Med številnimi gostiteljicami – sodelovalo je kar 48 destinacij – je strokovna žirija z g. z Dragom Bulcem na čelu nagradila destinacijo Litija in Šmartno pri Litiji za najbolj izvirno destinacijo letošnje dirke.

Nagrada je priznanje za izjemno sodelovanje celotne skupnosti, inovativne pristope pri promociji ter za ustvarjanje doživetij, ki so povezala številne občane obeh občin. V pripravo in izvedbo štarta 5. etape, ki je 8. junija potekal iz Litije, je bilo vključenih neverjetnih 1.100+ posameznikov – prostovoljcev, društev, šol, vrtcev, podjetij in organizacij.
Zelena zgodba, ki je povezala ljudi
Štart 5. etape dirke, ki se je pri nas odvijala prvič, smo skupaj spremenili v pravi lokalni praznik. Otroci iz vrtcev in osnovnih šol so ustvarjali kolesarske risbe, s katerimi smo okrasili obe občini, prebivalci so podarjali stara kolesa, zelene zastavice so plapolale vsepovsod, na glavnem mostu v Litiji so člani Rafting kluba Vidra in PGD Litija pripravili nepozabne atrakcije z rafti, zelenimi kolesi in dimnimi baklami, hovercraftom na vodi, kolesarjem v zraku, ob trasi so se vili številni zanimivi transparenti ter kolesarske podobe, na stotine občanov je glasno navijalo in spodbujalo kolesarje.
Pomemben del inovativne predstavitve naše destinacije so bila tudi snemanja štirih turističnih točk, ki so na edinstven način povezala kolesarstvo, kulturo in dediščino obeh občin – GEOSS, Oglarska dežela Dole pri Litiji, Rudnik Sitarjevec Litija in Grad Bogenšperk. V snemanja, ki so promovirala destinacijo Srce Slovenije skozi oči domačinov, je bilo vključenih preko 500 prostovoljcev, od otrok in učiteljev do kulturnih društev, konjenikov, kolesarjev in drugih prostovoljcev. Prav ta celovit in domiselno zastavljen pristop k predstavitvi območja je bil eden glavnih razlogov, da je smo prejeli nagrado za najbolj izvirno destinacijo.
Vse to je spremljala tudi obsežna komunikacijska kampanja, ki je dosegla več kot 170.000 ljudi prek Facebooka in Instagrama, številni prispevki v lokalnih medijih in časopisih ter regijskih reportažah.
Dirka kot spodbuda za trajnostno mobilnost
Ob pripravi dirke so se v Srcu Slovenije povezali številni partnerji, ki jih je koordiniral 11-članski lokalni organizacijski odbor prostovoljcev, v sodelovanju z Razvojnim centrom Srca Slovenije, Občino Litija, Občino Šmartno pri Litiji, Javnim zavodom Bogenšperk, Mestno skupnostjo Litija, Javnim zavodom za kulturo, mladino in šport Litija, krajevnimi skupnostmi, gasilskimi društvi, turističnimi ponudniki, kulturnimi in športnimi društva, sponzorji in številnimi posamezniki. V ospredju ni bil le šport, temveč tudi trajnostni razvoj, spodbujanje gibanja in promocija lokalnih znamenitosti – od GEOSS-a, Oglarske dežele in rudnika Sitarjevec do gradu Bogenšperk.
Hvaležnost in ponos
Po dirki so se v Litiji in Šmartnem vrstile zahvale in pozitivni odzivi občanov, kar potrjuje, da je dogodek presegel okvir športne prireditve. Nagrada za najbolj izvirno destinacijo je tako priznanje za sodelovanje, srčnost in ustvarjalnost prebivalcev obeh občin ter potrditev, da znamo stopiti skupaj, ko gre za našo skupnost.
Bi si želeli še?
Spoštovane občanke in občani, ali se vam zdi smiselno, da naša občina tudi v naslednjem letu sodeluje v projektu Dirke po Sloveniji? Svoje mnenje nam zaupajte v anonimnem vprašalniku, dostopnemu na QR kodi.

