Občina Lukovica je skupaj z Razvojnim centrom Srca Slovenije organizirala že tretje srečanje podjetnikov, ki se je odvijalo v četrtek, 12. oktobra. Tudi tokrat so podjetniki podali zelo zanimive predloge, županja pa je sporočila tudi novico, da je pred kratkim Občinski prostorski načrt (OPN) dobil zeleno luč za nadaljnjo obravnavo.
Županja mag. Olga Vrankar je na srečanju povedala, da je bil prav OPN zanje najbolj pomemben, saj se zanj Občina trudi že več let in želi si, da bi čim prej zaživel. Povedala je še, da »poleg obstoječih površin, namenjenih gospodarskemu razvoju v Lukovici in Krašnji, v OPN načrtujemo tudi nove manjše poslovne cone v skladu s prostorskimi možnostmi in varovanji na področju kmetijstva, ohranjanja narave, varstva kulturne dediščine ter obstoječih in načrtovanih državnih prostorskih načrtov.«
Obenem je prisluhnila tudi pobudam podjetnikov. Tako je med drugim v podjetniški razpravi padla pobuda za vzpostavitev spletne platforme, kjer bi se lahko ponudniki različnih izdelkov in storitev povezovali z namenom izvedbe skupnih projektov.
Direktorica Razvojnega centra Srca Slovenije Mojca Štepic je predstavila zanimive statistične podatke, in sicer da je bilo po podatkih Ajpesa v občini Lukovica lani 607 aktivnih poslovnih subjektov od tega največ, tj. 71 % s. p.-jev ter 20 % d. o. o.-jev, ostalih 9 % pa so predstavljali nosilci dopolnilne dejavnosti na kmetiji (29) ter trije d.n.o.-ji, pet sobodajalcev ter pet samozaposlenih v kulturi.
V osrednjem delu je svetovalec direktorice za podjetništvo in inovativnost na Regionalni razvojni agenciji Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) Dejan Marinčič predstavil program PONI, ki ga podjetnikom nudijo v RRA LUR, pri čemer je omenil tudi uspehe nekaterih podjetnikov, ki so šli skozi omenjeni program in jih RRA LUR še vedno podpira na njihovi podjetniški poti.
Zelo jedrnato učinkovito formulo dobrega digitalnega marketinga pa je v nadaljevanju podala marketinška strokovnjakinja, mentorica in direktorica agencije Undercover marketing media s skoraj 20-letnimi izkušnjami na področju marketinga, oglaševanja in prodaje, Jasna Potisek.
Nataša Florjančič iz Direktorata za razvojna sredstva na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport, sicer pa tudi občanka Lukovice, je v nadaljevanju zbranim podjetnikom predstavila priložnosti, ki jih z javnimi razpisi podjetjem ponuja država, Mitja Bratun iz LAS Srce Slovenije pa je spregovoril tudi o tem, kako pripraviti dobro vlogo na razpise LAS-a: naj kaj biti še posebej pozoren, kje dati več poudarkov in kako že vnaprej oceniti, ali je prijava za podjetnika sploh smiselna.
Kot je povedala Florjančičeva, načrtuje dano ministrstvo gospodarskim subjektom podporo v višini skoraj 200 milijonov evrov nepovratnih sredstev, 130 milijonov evrov povratnih sredstev in skoraj 11 milijonov kombiniranih sredstev. Trenutno ima tako agencija SPIRIT Slovenija odprt javni razpis ‘Podpora zagonskim, mikro, malim in srednjim podjetjem pri strateški trajnostni in krožni transformaciji poslovanja v letih 2022-2025’, namen pa je zagotoviti strokovno in finančno podporo zagonskim, mikro, majhnim in srednje velikim podjetjem pri intenzivnem procesu trajnostne in krožne transformacije poslovanja, s poudarkom na zasledovanju strateških ciljev učinkovite rabe virov, krožnega gospodarstva, zniževanja negativnih oz. povečevanju pozitivnih vplivov na podnebje in okolje, družbo in ekonomsko skupnost ter posledično povečanju produktivnosti in konkurenčnosti podjetij.
Florjančičeva je omenila tudi kar 100-milijonski program SID banke za financiranja podjetij prizadetih zaradi energetske ali ukrajinske krize in pa načrt v pripravi ‘REPowerEU’, v okviru katerega bo razpis objavljen predvidoma v prvem kvartalu leta 2024, pod okriljem tega pa bodo namenili izboljšanju energetske učinkovitosti in razogljičenju industrije 42 milijonov evrov. Pripravljajo pa se še finančne razvojne spodbude slovenskemu rokodelstvu, in sicer v višini 1 milijona evrov letno, namenjene pa bodo rokodelcem in rokodelkam kot fizičnim osebam (v višini največ 10.000 evrov na posameznega prejemnika), nosilcem podpornega okolja (rokodelskim centrom, konzorciju rokodelskih centrov, Zvezi društev upokojencev Slovenije in Slovenskemu etnografskemu muzeju) ter fizičnim in pravnim osebam, ki v Sloveniji delujejo na področju rokodelstva. Z morebitnimi vprašanji se lahko zainteresirani obrnejo na eusredstva.mgts@gov.si.
Po primerih dobrih praks uspešnih lokalnih podjetnikov – predstavili so se Marjan Kveder (Avto Kveder) ter Primož in Mitja Štolfa (Mizarstvo Štolfa) – je sledila živahna podjetniška razprava. To so na letošnjem podjetniškem srečanju popestrili tudi predstavniki mlajše generacije podjetnikov – poleg Blaža Berleca, ki stoji za spletnim profilom (Yummy Avanture), kulinaričnim in popotniškim kotičkom, kjer predstavlja raznolikost Slovenije in Špele Strasser Pistor, ki v okviru svojega podjetja (Zeleno jabolko) vodi vadbe in organizira tečaje nordijske hoje in smučarskega teka, še Primož Štolfa, kot naslednik družinske dejavnosti, ki jo je že leta 1928 začel njegov praded, nadaljeval ded, od tega pa jo je prevzel oče, ki je še vedno aktiven direktor.
Povzeto po članku “3. Podjetniško srečanje postreglo z novostmi o OPN-ju in aktualnimi priložnostmi – ne le za podjetnike, ampak tudi za posamezne krajane!” avtorice Alenke Lene Klopčič.
Celoten članek si lahko preberete na povezavi.