G10: Čez drn in strm preko Nebes

Sv. Rupert, Šentrupert

GPS

45.9771475, 15.090637

Trasa: Šentrupert–Brinje–Draga–Dole pri Litiji–Dobovica–Kostanjevica–Hom (Nebesa)–Hrastno–Kamnje–Šentrupert

VIŠINSKI PROFIL POTI

Razdalja 36,6 km | Čas 3 h | Višinska razlika 810 m | Zahtevna | Asfalt in makadam

Pot vas s trga v Šentrupertu vodi po glavni poti v smeri Slovenske vasi na Veselo goro, mimo Barbove graščine in cerkve sv. Frančiška Ksaverija. Od tu se odpravite do Škrljevega, kjer se nahaja eden izmed najstarejših gradov na Slovenskem. Ko prečkate manjši most v vasi, zavijete levo, nato nadaljujete pot skozi vas rahlo navkreber do gozdne jase. Med travniki v prvem križišču zavijete desno, pridete v vas Draga, kjer zavijete levo na glavno cesto, po nekaj metrih pa v središču vasi na desno. Spustite se do potoka Bistrice, kjer pri ribogojnici zavijete levo. Pot nadaljujete po makadamski cesti, ki po približno 3 kilometrih preide v asfaltno in se prične vzpenjati vse do Dol pri Litiji. Pri cerkvi zavijete desno in nadaljujete z vzponom do križišča, kjer zavijete ostro desno proti vasi Kal pri Dolah. Po glavni cesti nadaljujete mimo vasi Dobovica in Radgonica do Prelesja, kjer se usmerite levo na makadamsko pot, ki se rahlo spusti navzdol. Na naslednjem križišču zavijete levo ter nadaljujete mimo vasi Ježevec in skozi gozd. Po spustu po makadamski cesti pridete do križišča, kjer zavijete desno mimo zapuščenega kamnoloma v Kostanjevici. Spustite se do doline, kjer se takoj usmerite levo po asfaltni cesti navkreber (18 % klanec). Ko pridete na vrh, zavijete levo proti Nebesom (smer Viher). Na vrhu hriba zavijete ponovno na desno (tabla Izletniška kmetija Nebesa) na makadam in pridete na jaso v Nebesa. Nato se vrnete po asfaltni cesti. Ko se spustite do pašnika, zavijete levo, kjer cesta za nekaj metrov preide v makadam. Po rahlem vzponu se usmerite desno na asfaltno cesto proti Hrastnem in nato do doline, kjer ob manjšem potoku zavijete zopet desno. Na vrhu gomile zavijete desno v vas Kamnje, nato se spustite na izhodišče v Šentrupert.

ZANIMIVOST

Cerkev sv. Ruperta se mogočno dviguje s trškega jedra v Šentrupertu in že od daleč pozdravlja obiskovalce. Oglejski misijonarji naj bi že leta 796 tu postavili kapelo, predhodnico cerkve. Sedanjo cerkev so začeli graditi Celjski grofje konec 14. stoletja, njena gradnja pa je potekala več kot 100 let. Z arhitekturnega vidika se uvršča v vrh slovenske gotske stavbne umetnosti. Zgodovina cerkve je povezana tudi s kneginjo Hemo Krško.

Ostale gorske kolesarske poti

Dodaj odgovor

Na naši spletni stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Nastavitve zasebnosti

Tukaj lahko nastavite, kateri piškotki naj se naložijo, ko brskate po naših spletnih straneh.

Piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in niso povezani z beleženjem podatkov.

Tehnični piškotki
Za uporabo te spletne strani uporabljamo naslednje tehnično potrebne piškotke: