T13: Velika zasavska tura

Valvazorjev trg, Litija

GPS

46.056553092983, 14.831434593961

Trasa: Litija–Cerovica–Velika Goba–Dole pri Litiji–Podkum–Zagorje–Čolnišče–Šentlambert–Zasavska Sveta gora–Podbukovje–Sava–Litija

VIŠINSKI PROFIL POTI

Razdalja 72,1 km | Čas 4 h 30 minut | Višinska razlika 1.850 m |
Zelo zahtevna | Asfalt in makadam

Treking kolesarsko turo začnete v središču Litije na Valvazorjevem trgu. Od tu se odpeljete v smeri proti Zagorju in na koncu Litije na krožnem križišču zavijete desno v klanec. Po 500 m se v ostrem desnem ovinku na vrhu klanca odcepi cesta levo navzdol proti Bregu pri Litiji.
Pot vas pelje preko Tenetiš navzgor po Jablaniški dolini, kjer zavijete levo navzgor proti Veliki Preski. Čaka vas prvi vzpon, na sredini katerega vas smerokazi usmerijo desno proti vasi Velika Goba, pred katero se začne Oglarska dežela. Od tu se preko vasi Čeplje spustite v dolino Bistrice. Tu boste lahko prvič opazili oglarske kope. Do središča Oglarske dežele pridete po krajšem vzponu proti Dolam pri Litiji. Od tu nadaljujete levo preko planote z manjšimi vzponi ter s spustom v neokrnjeno dolino reke Sopote, kjer na makadamski cesti zavijete desno v smeri toka reke. Pri zaselku Medvešek zavijete levo v vzpon do vasi Podkum. Podkum je tudi izhodišče za planinske poti Kumu, ki je s 1.220 m najvišji vrh Posavskega hribovja. V Podkumu sledite oznakam za Zagorje, ki vas po daljšem spustu pripeljejo do najnižje točke naše poti, in sicer v dolino reke Save.
V dolini Save 1 km kolesarite po regionalni cesti, zato bodite tu še posebno previdni. Preko mostu desno prečkate Savo, se peljete čez Zagorje ob Savi, kjer se na koncu mesta držite leve in smerokazov za Čolnišče. Tu vas čaka dobrih 4 km strmega vzpona do vasi Kal, nato se rahlo spuščate do vasi Brezovica, od koder vas preko vasi Rovišče čaka še zaključni vzpon na najvišji del poti Zasavske svete gore na 852 m nadmorske višine, kjer je čudovita razgledna točka. Pri spustu pazite, da pred naseljem Rovišče zavijete desno v smeri Vač, kjer se nato ves čas spuščate do naselja Sava. Tukaj zavijete desno proti izhodišču v Litiji.

ZANIMIVOST

Zgornja Jablanica je vasica z značilnim podeželskim videzom v Posavskem hribovju. Razvijati se je začela vzporedno s starim rudarstvom, ki sega v rimsko dobo. Številni dvojni kozolci in gospodarska poslopja z mojstrsko obdelavo iz Levstikovega časa pričajo o rodovitnosti tega območja. Domačini so vedrega značaja, radi pojejo in skrbijo za ohranjanje svoje kulturne dediščine.

Ostale treking kolesarske poti

Dodaj odgovor

Na naši spletni stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Nastavitve zasebnosti

Tukaj lahko nastavite, kateri piškotki naj se naložijo, ko brskate po naših spletnih straneh.

Piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in niso povezani z beleženjem podatkov.

Tehnični piškotki
Za uporabo te spletne strani uporabljamo naslednje tehnično potrebne piškotke: