T10: Naokrog v Oglarsko deželo

Šentrupert 91, 3271 Šentrupert

GPS

45.97660363755, 15.089542049375

Trasa: Šentrupert–Smolaj–Dole pri Litiji–Brezovo–Gabrovka–Moravče pri Gabrovki–Gornje Ravne–Mirna–Šentrupert

VIŠINSKI PROFIL POTI

Razdalja 43,9 km | Čas 3 h | Višinska razlika 700 m |
Zahtevna | Asfalt in makadam

Pot začnete na trgu v Šentrupertu, se usmerite po cesti severno ob cerkvi in se peljete proti vasi Draga. Na razcepu zavijete levo in se usmerite po dolini reke Bistrice proti Oglarski deželi, ki se razteza okrog Dol pri Litiji.
Območje poti odlikujeta neokrnjena narava in izjemna kulturna krajina. Ko prispete na Dole pri Litiji, ne zavijete ne desno in ne levo, temveč se približno 1km spustite naravnost navzdol. Nato sledi krajši vzpon na Brezovo. Pred vami se odpre dolina in pogled na dolenjsko gričevje z vinogradi. Sledi zaslužen spust vse do Gabrovke, nato pa se usmerite levo proti Trebnjem. Rahlo se spuščate približno 5 km, nato pa v vasi Ravne za vogalom večje hiše z vrtom zavijete levo proti vasi Cirnik. Kolesarite naravnost, dokler se ne priključite na glavno cesto Gabrovka-Mirna. Zavijete desno in se spustite proti Mirni, pred mostom pod gradom pa zavijete desno ob bajerju in nadaljujete do rečice Mirne, kjer zavijete levo po glavni cesti čez kamniti most. Peljete se pol kilometra, ko se v blagem desnem ovinku usmerite levo na Trstenik (odcepni pas). Greste čez vas Straža, na Šentrupertski ravnici pa zavijete desno proti osamljeni kmetiji. Za kmetijo preidete na kolovozno pot med polji, ki se na Rakovniku levo priključi na glavno cesto. V Prelesju zavijete  desno po gozdni poti do travnika, nato pa desno po travniški poti do potoka Mirna, kjer greste na levo in sledite Mirni oz. Mirenščici do mostu, kjer se Bistrica izliva vanjo. Zavijete levo in nadaljujete po lepi makadamski poti ob potoku Bistrica do prehoda čez železniško progo in naprej do glavne ceste, ki pelje iz Mokronoga proti Trebnjem. Nadaljujete pot v vas Bistrica, kjer zavijete  desno pri kapelici v vas, pridete na makadamsko pot in se nato usmerite proti izhodišču – trgu v Šentrupertu.

Pot po ravnini med Šentupertom in Mirno je zelo primerna za družinske kolesarje. Oglarska dežela je za kolesarjenje zahtevnejša, a zelo zanimiva za ogled zlasti v pomladnih in jesenskih mesecih, ko tamkajšnji oglarji izdelujejo kope.

ZANIMIVOST

Oglarska dežela se nahaja na dolski planoti v vzhodnem delu Srca Slovenije. Oglarstvo so pred več kot sto leti sem zanesli italijanski oglarji. Danes oglari na Dolah pri Litiji še 16 oglarskih domačij, ki vsako leto skuhajo do 30 kop. Način priprave kope in življenje oglarske družine lahko doživite na Oglarski domačiji Brinovec. Za pohodnike in tiste, ki se želijo pobližje spoznati z oglarjenjem, je zelo zanimiv pohod po Oglarski deželi v maju.

Ostale treking kolesarske poti

Dodaj odgovor

Na naši spletni stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Nastavitve zasebnosti

Tukaj lahko nastavite, kateri piškotki naj se naložijo, ko brskate po naših spletnih straneh.

Piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in niso povezani z beleženjem podatkov.

Tehnični piškotki
Za uporabo te spletne strani uporabljamo naslednje tehnično potrebne piškotke: